3 Şubat 2014 Pazartesi

42 Kilo veren genz kizin basari hikayesi..

Merhaba Arkadaslar!
Güzel bir hafta diliyorum hepimize!

Bu hikayeyi sizlerle paylasmak istedim, maalesef kime ait bilmiyorum. Internetten alintidir. Ben her okudugumda kendiminde yaptigi ve bazi bazi tekrarladigim hatalarimi görüyorum. Eminim bizlerinde Basari Hikayeleri olacak ve hatta aramizda bir cok arkadaslarimizin var bile..Lütfen Burda paylasin olurmu! Bana ve benim gibi yoldan kolay cikabilecek kisilere eminim cok yardimi olur..
Sevgilerle:)
Nil



Bir sonraki hafta ilk ve son yanlışımı yaptım.
Tartıda gördüğüm –2 kilo beni heyecanlandırmıştı,hangi şişmanı heyecanlandırmazdı ki?Yanlışım ise farkında olmadan yeniden garip bir hırsa kapılmak ve o şuursuzca yiyeceklere saldırmayı bekleyen aç ruha açık kapı bırakmaktı.Hırsım,hadi şundan daha az yiyeyim hadi patates kızartmasına hiç dokunmayayım diyen o diyetlere alışkın beynim 3. hafta korkunç bir oyun oynadı bana.Evet tartıda –2.5 kilo gördüm hafta sonunda,evet sevindim bu doğru,hatta o kadar sevindim ki tartıdan indikten sonra soluğu telefonun başında alıp sözümona ödül verdim kendime: tam 5 tane kıymalı pide ısmarladım ve bir solukta yedim.1 litre kola içtim.Üstünden yarım saat bile geçmemişken 2 tane bademli magnum yedim.Ardından 250 gramdan fazla fındık.Ardından neredeyse kurumuş ve tüm cazibesini kaybetmiş (ama aç ruhum için ne farkeder ki?) 7-8 dilim baklava.Sonra öğlenden kalan kısır, sarmısaklı yoğurt, 2 muz... Ne de olsa kilo verebiliyordum,gene verebilirdim değil mi?öyleyse o maratona yeniden başlayana kadar bişeyler daha bişeyler daha yesem ne çıkardı ki?İşte arkadaşlar,beynimin oyununa gelişim böyle oldu.Ama iyi ki de olmuş.Korkunç bir mide bulantısıyla tuvalete koşup bağıra bağıra kusarken herşeye lanet ettim.Aptallığıma,gözümün önünde duran gerçeğe o bana o kadar yaklaşmışken sırt çevirmeme,herşeye. İşte günlük tutmaya o gece başladım.
Yazdığım ilk şeyleri aynen aktarıyorum size:

GERÇEK: BEDENİM BEYNİMİN KONTROLÜNDE
SORUN : BEYNİM BEDENİMİ ZAYIFLATMAYI REDDEDİYOR
NEDENİ: BEYNİME ÖYLE HATALI ŞEYLER YÜKLEMİŞİM Kİ O ÇARESİZ KALIYOR
ÇÖZÜM: BEYNİME BEDENİMİ ZAYIFLATMASI İÇİN İHTİYACI OLAN DOĞRU BİLGİLERİ YÜKLEMELİYİM

BEYNİME ÖĞRETECEKLERİM:

1-BEN DE ZAYIF OLABİLİRİM.BENİM İSKELETİM DE İNCECİK BİR İNSANINKİNDEN FARKSIZ!!!.NEDEN ONUNKİ DÜZGÜN KASLAR VE YETERLİ MİKTARDA YAĞLA KAPLIYKEN BENİMKİ KATMAN KATMAN YAĞLARLA ÇEVRİLİ OLSUN Kİ?

2-KENDİMİ ZAYIFLAMAK İÇİN KISITLAMAM GEREKMEYECEK,ZATEN DOĞAL OLARAK OLMASINI BU KADAR İSTEDİĞİM BİRŞEY İÇİN NİYE KISITLAMALARA VE ZORLAMALARA İHTİYACIM OLSUN?

3-AŞIRI YEMEK YEMEKTEN ALDIĞIM HAZ GERÇEK BİR HAZ DEĞİL,O,YAŞAYAMADIĞIM BÜTÜN O ŞEYLERİN YERİNİ DOLDURUYOR SADECE

4-YEMEKLER HİÇBİR YERE KAÇMAYACAK,OLDUKLARI YERDE DURACAKLAR,BEN GEÇİCİ BİR SÜRE DAHA FAZLA HAZ ALACAĞIM BİR ŞEYE ULAŞMAK İÇİN ONLARA ÇOK FAZLA YOĞUNLAŞMAYACAĞIM

5-BU YEMEKLERE SIRT ÇEVİRECEĞİM ANLAMINA GELMİYOR,HEM NEDEN SIRT ÇEVİREYİM Kİ,ONLARIN NE SUÇU VAR,BUGÜN ŞİŞMANSAM SUÇ YEDİKLERİMDE DEĞİL YEDİKLERİMİN MİKTARINDAYDI VE MİKTARI BEN AYARLADIM


Arkadaşlar,en başta dediğim gibi zayıflamam çok kolay olmadı,ama zor da değildi.O geceden sonra bu yazdıklarımı yüzlerce binlerce defa okumam gerekti.Umutsuzluğa düştüğüm anlarda günlüğümü alıp bunları okudum,yenilerini yazdım,yaptıklarımı,yanlışlarımı,korkularımı,doğru larımı yazdım.Ama çok iyi bildiğim bir şey var ki,sanırım ben beynime bu doğruları yerleştirmeyi başardım kısa bir süre sonra.Arkadaşlar ben herşeyi yedim ama herşeyi.Sadece beynime az yersem de çok yersem de tadın ve hazzın değişmeyeceğini;ama az yersem bedenimi inceltirken çok yersem kalınlaştıracağımı soktum.Mantığım hep şu oldu arkadaşlar:haksızlık etme.. ne kendine ne bedenine ne de kilolarına(vallahi onlara bile haksızlık etmedim,bazen onlardan yana oldum:))..

Bakın mesela şöyle açıklayayım.Birgün oturuyordum,aklıma birden şu mantık geldi:ben bu kiloları alırken oturup durdum yayıldım durdum ve aldım,peki şimdi gene böyle oturursam nasıl azalsınlar ki,yani onları oluşturma aşamasında eğer hareketli olsaydım hiç oluşmayacaklardı değil mi?hem hırsızlık yaptır,hem arka çıkma hapse at misali.ben onlara haksızlık yaparsam onlar da bana yapar tabii.yürümeye başladım.gözünüz korkmasın öyle ani bir geçiş değildi,bilirim şişmanlar kadar nefret eden yoktur spor düşüncesinden,ilk gün 15 dakika yürüdüm mesela,arttırdım sonra.Neredeyse 2.5-3 saat yürüyordum sonlara doğru.İnanın bir süre sonra cazip gelmeye başladı temiz havada ciğerlerimi şişire şişire yürümek,kendimle gurur duymak bunları yapabildiğim için.tavsiyem,mutlaka yürüyün arkadaşlar,kesinlikle sıkı sarkmamış,haksızlığa uğramamış:) bir beden istiyorsanız yürüyün.onu şişiren formunu bozan bizdik,düzeltecek olan da biziz.yapabilirsiniz,tek adım atmaya üşenen ben yaptıysa siz uça uça bile yapabilirsiniz.yürüyüş göbeğimi de etkiledi,bacaklarımı da,hatta gıdımı da,bütün vücudu çalıştırıyor.size garanti ediyorum,bir süre sonra zevk almazsanız yürüyüşten ve onun bedeninize yaptıklarından tekrar şişman olayım.Sevgili ay_cel hiçbir yerim sarkmadı,kimsenin sarkmaz eğer şişmanlarken yaptıklarınızı zayıflarken telafi ederseniz ve haksizlık yapmazsanız o güzelim bedeninize.

Haksızlık konusu demişken,biraz da beslenmekten bahsedeyim.Arkadaşlar her zaman inandığım bir düşünce geliştirmiştim kafamda: Doğa doğal olmayana izin vermez.. Bunu yazinca size “aman sadece doğal gidalarla beslenin zayiflayin”falan gibi bir zirvalik söyleyeceğimi zannetmeyin sakın.Bu düşünce şunu içeriyor bana göre: doğa bedeninin ihtiyacı olan besinleri alması,bu besinlerden zevk duyması için tüm canlıların bedeninde bir program oluşturmuştur,canlılar da doğaya ait, ondan olan varlıklar çünkü.Dikkat edin doğada yaşayan şişman hayvan yok,şişmanlık insanlarla birarada yaşayan,insanların müdahale ettiği evcil hayvanlarda görülebiliyor ancak.Neden bir düşünün.Çünkü hayvanların bizimki gibi gelişmiş bir beyinleri yok.Bizim gelişmiş beyinlerimiz milyarlarca faydalı bilgiyi depo ettiği gibi milyarlarca yanlışı da depo ediyor ve beynimizi doğru tarafa çekmediğimiz sürece o zaman zaman bizi bu yanlışlarla idare edebiliyor.Günlüğüme yazdığım,size de ilettiğim yukardaki şeylere bir bakın.Beynimdeki bütün o yanlış şeylere bir bakın.Örneğin,beynimde koca bir dilim çikolatalı pastayı yemenin çoook güzel olacağı kayıtlı,ama aslında o pastanın bir lokması da aynı güzelliği yaşatır bana ve üstelik şişmanlamam!Yapmanız gereken kendi beyninizdeki yanlış kayıtları bulup doğruya,doğaya,doğal olana çevirmek.Sevgili halee sormuş pasta çikolata olayını,evet yedim ben pasta da çikolata da,nasıl vazgeçebilirdim ki o güzelliklerden.Ama haz almam için yetecek kadarını beynimde kayıtlı yanlış bilgiye dayanarak belirlemedim,önce o bilgiyi doğal ve doğru olanla değiştirdim,sonra yedim.gün geldi bir ısırık çikolata bana şişmanken yediğim 2 paket çikolatanın zevkinin toplamından kat kat fazlasını verdi.Çünkü ben o bir ısırık çikolatayla direkt olarak içimdeki çikolata isteğine hitap ediyordum ve yetiyordu;oysa 2 paketi birden yerken,çikolata isteğimi bastırdığımı sanıp içimdeki hırsı,birikmiş öfkeleri,özlemlerimi,ulaşamadıklarımı,kompleksleri mi,ezilmişliğimi,yaşayamadıklarımı bastırmaya çalışıyordum aslında ve onlar öyle büyük öyle büyüktü ki hiçbir zaman bastırılmıyorlardı,2 paket değil 2 ton çikolatayla bile bastırılmazlardı.canınız neyi çekiyorsa yiyin arkadaşlar.ama birşeyleri bastırmak için değil isteğinize hitap etmek için,göreceksiniz doğanın mükemmel bir parçası olan bedeniniz kendine yetecek kadar olanıyla yetinmesini bilecek.Yiyeceklere haksızlık etmeyin.Tabakta mis gibi duran çıtır çıtır kızarmış patatesin ne suçu var? Suç “aaa bundan şöyle koca bir tabak yemezsem zevk almam” diye direten beyninizde,beyninizi eğitin ve atın ağzınıza bir dilim kızarmış patates,o mis tadını şöyle damağınıza yaya yaya yiyin.yetecek göreceksiniz.hiçbir meyveden yok şekerliymiş yok bilmemneymiş diye uzak durmayın.öyle olsa doğa bol keseden verir miydi onları bize?teknolojiden önce doğayla içiçe yaşayan,tıpkı hayvanlar gibi besleneyim,ısınayım,uyuyayım,çoğalayımdan başka hiçbir isteği olmayan insanlar arasında var mıydı obez olan,şişman olan? Onlar aman üzüm yemeyeyim çok şekerli,aman avokado çok yağlı,aman muz kilo yapar diyerek mi yiyorlardı meyveleri?ne sebzelere ne meyvelere sakın haksızlık yapmayın.tuz konusuna biraz dikkat edin.aslında bedenimizin ihtiyacı olan tuzu sebze ve meyvelerden alabiliyoruz,mümkün olduğunca azaltın,kilo vermek için değil normalde bile.yağlar için ben şu mantığı kurmuştum:yağ insan bedeninde mutlaka olmaşı gereken bir şey,ama benim bedenimde bir sürü yağ var,bunların fazlasının yakılması lazım,yakıyorum azaltıyorum iyi hoş da,peki ya kendince bir algısı olan bedenim benim yaktıklarımı fazlalık olarak algılamayıp kendince bir sonuca varır ve “bende olması gereken birşeyleri yokediyor” telaşıyla o yağları korumaya alırsa?bunun için yapmam geeken şey ne? Bedenimi ikna etmek.Peki nasıl?Ona onu kandıracak az miktarda yağ vermeye devam edip,verdiğimden daha fazlasını almak. Arkadaşlar yağı keserseniz bedeniniz artık dışardan alamayacağı korkusuyla mevcut yağı depolar,çünkü bedeniniz doğaya ait ve doğa doğal olanı koruyor,doğal olan da bedenin işleyişinin devamı için belli miktarda yağ almak.uzmanlar bu konuda ne diyor bilmiyorum,çünkü çok uzun süredir ne diyetlerle ne diyetle ilgili söylenenlerle ilgili değilim ama benim kişisel fikrim yağı beslenmenizden asla çıkarmayın,almanız gereken yağ bir dilim patates kızartmasının içerdiği kadarı olsa bile alın ve akışkan yağları tercih edin,kan bir sıvı,aldığımız yağ da akışkan olsun ki kanımızın önüne öyle setler barajlar kurmasın değil mi:))

Sevgili arkadaşlarım,kör bir kuyudaydım,yüzüme günışığı vuruyordu,çıkmak istiyordum ama yapamıyordum,ta ki birgün “buraya düşmenin bir yolu vardı,neden aynı yoldan çıkamayayım ki”diye düşünene kadar.Şimdi günışığı sadece yüzüme vurmuyor artık,her yerimde.Ben bunu haketmiştim,siz de ediyorsunuz.Hergün her an kendime tekrarladığım bir şeyi siz de unutmayın ve deyin ki kendinize “ben de zayıf olabilirim,benim iskeletim de incecik bir insanınkinden farksız!”

 

ALINTIDIR!!!

27 yorum:

  1. Çok etkileyici gerçekten, kilo verme derdi olan herkes okumalı ve kendine bir pay çıkarmalı... Paylaşttığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Müthis bir hikaye!

    Akilda tutulmasi gereken önemli notlar var.Güzel bir paylasim,sagol Nilcigim.

    YanıtlaSil
  3. Sanki hic daha önce okumamisim gibi tekrar tekrar okudugum bir hikaye benimde..yazan kisinin yüregine saglik, iyiki paylasmis iyiki anlatmis!
    Bu arada dün ilk gün cok güzel gecti sporda, spor öncesi fircalama ve sonrasi cremide uygulayinca kendimi cok iyi hissettim. Beynime masaji gönderdim: ya gidecek ya gidecek bu yaglar:)
    Sulecim sabah ac karnina daha fazla kalori gittigini bende duymustum ve bencede öyle ama ben aksam insani oldugum icin sabahlari maalesef hep yorgun, bitkin basliyorum..ama denemek isterim tabi, denedigimde bildiririm sana canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim aslinda bende ögleyim.
      Bunun icin kahve icerim,bu aliskanlik sonradan olustu.ictikten sonra hemen duyularim aciliyor.
      Sabah sabah pek cesaret edemesemde ilik- soguk dusta etklili.
      Balkonda 1-2 dk.(soguk havada durup,derin nefes almakta uyartiyor.
      Ama aksam gec yatinca haliyle insan sabah yorgun kalkiyor.
      Spordan 30 dk.önce kahve icmekle metabolizma uyndigi gibi kalori yakiminida hizlandiriyormus diye okudum.Spordan sonra esnemeyi unutmayalim.Bugün aynen devam.....

      Sil
  4. *beynime mesaji*demek istemistim:)

    YanıtlaSil
  5. Bende bu hikayeyi okumuştum ama baya uzundu başı ve sonu eksik hatırladığım kadarıyla.Yinede tekrar okumak iyi geldi teşekkürler :)
    evergreen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim evergreen, dogrusu simdi merak etmedim de degil..acaba original yazi yani basi ve sonu ile nasil? hmmm..
      bir de aramiza hosgeldin!!
      sende baslayacakmisin bizimle pazartesi günü, 10 subatta?
      selamlar
      nil

      Sil
    2. Teşekkür ederim,hoş buldum :) bende sizinleyim.2 aralıkta başlamıştım 14ocaktaki listelerle,şuan 2.slow weekteyim ama oldukça bozuldu düzenim.Açıkçası hala karar veremedim acaba en baştan mı başlasam yoksa devam mı etsem daha iyi motivasyon sağlarım diye düşünüyorum hala..hatırladığım kadarıyla en başında diyet sözcüğünün kendinde oluşturduğu olumsuz etkiden,onu daha çok yemeye yöneltmesinden bahsediyordu.Yazının sonunda da çok güzel Bi elbiseyle Bi davete katıldığını,dolabının önünde mutluluktan ağladığını filan anlatıyordu.Baya etkilenmiştim tekrar tekrar okumuştum...
      evergreen

      Sil
    3. Selam Evergreen,
      Endamyadaki yorumuna cevap yazmistim ama belki görmemissindir.

      Madem düzeninde bozulmus,motivasyon icin,yayinlayacagimiz listêleri daha iyi tâkip edebilmek icin Start up in ilk listesiyle bizimle beraber yeniden baslarsan sanirim daha iyi olur, ne dersin?Karar yinede senin.Sevgilerle

      Sil
    4. Merhaba :) Bu sabah annemlede konuştuk,listelere o da uymaya çalışıyordu kendince ve yeniden başlayalım istersen dedi.Grupla daha iyi motive olurum diye karar verdim cafeye uğrayayım dedim yorumu görünce daha bi emin oldum,heycan doldum :)) Kocaman sevgilerle :)
      evergreen

      Sil
    5. Bende Suleye katiliyorum Evergreen, eger karisiklik olduysa bence motivasyonda düsüs olabiliyor..Hic sorma o heyecan bende de var, simdiden beynimde baslamis gibi davranmaya basladim bile:)

      Sil
    6. selamlar bana onerebileceginiz bi liste varmi inanin cok ihtiyacim var umutsuzlugun en ucundayim resmen ucurumun basinda gibiyim banada yardimci olurmusunuz?
      gül

      Sil
    7. Mevsimlerden Roma blogunu tiklayin.saglikli sekilde yiyerek ,dengeli beslenerek takip edebilecginiz listeler var. Buraya sik gelemiyorum,...sulemcafe.blogspot.com da hemen hêmen her gün yâziyorum,beklerim

      Sil
    8. Ayrica,blogumda sâglikli,diyet yemek tarifleride var,fikir almâk acisindan :)

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. GOJI BERRY ZAYIFLAMANIN YENI TRENDI Fazla Kilolarinizdan Kurtulun.Goji Cayi+Goji Tozu+Goji Meyvasi+Goji Kremi Zayiflama Setini Hemen Alin.
    SIPARIS :0535 366 09 66
    WATSAPP:0535 366 09 66
    MESAJ ATIN BIZ ARAYALIM. www.gojiberrysatinal.com

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Zayıflamak için çeşitli yöntemler mevcut tabiki fakat Ayhan Ercan'ın Chiadox ürünü bu konuda başarısını kanıtlamıştır ayda 8-10 kg verebileceğiniz bir ürün kesinlikle tavsiye ediyoruz.

    https://naturpystore.com
    güvenle alışveriş yapabilrisiniz

    YanıtlaSil
  9. 1 senede 50 kg verdim ilaç kullanmadan face sayfamdan bakabilirsiniz isteyen arkadaşlara yardım ederim ilacsiz aç kalmadan 05536566383

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum atmayin lütfen tel arayiniz

      Sil
    2. Yorum atmayin lütfen tel arayiniz

      Sil
  10. 1 senede 50 kg verdim ilaç kullanmadan face sayfamdan bakabilirsiniz isteyen arkadaşlara yardım ederim ilacsiz aç kalmadan 05536566383

    YanıtlaSil
  11. ya şu şarkıyı bi söylermisiniz çok hoşuma gitti bi bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim de çok aradım bulamadım.

      Sil
    2. Tatlım buldum.'Lucia-Days' şakının ismi. :)

      Sil
  12. Kilo aldırı ürün olarak megamax kilo aldırıcı besin desteği ile hızlı ve sağlıklı kilo alma

    YanıtlaSil
  13. Türkiye'ye yeni gelen ürün LR'ın 28 Günlük Body Mission diyet programını denediniz mi? Çok başarılı ve 28 günde ciddi kilo verdiriyor. Bu ürün Almanya'dan ithal olarak Türkiye'ye geliyor ve bu zayıflama paket programını kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Burada pek çok arkadaş zayıflamada ve formda kalmakta zorlandığı için size önerim LR 28 Günlük Body Mission ürünüdür. Ürünü almak isteyenler bana mail adresimden ulaşabilir. sibelay@hotmail.com.tr

    YanıtlaSil
  14. Bende 55 kilo vermiş bir üniversite öğrencisiyim.Sizin gibi bende hemcinslerime faydalı olabilmek için blog yazıyorum. Bir göz atıp destek olursanız çok sevinirim
    http://yesilkahveilezayifla.blogspot.com.tr/?m=1

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için değerli.
Teşekkür ederiz :)